Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı

ALAN HAKKINDA

Büro yönetimi, günlük işler, dava hizmetleri, ofis yönetimi, iletişim, bildirimler ve ödemeler, ofis makineleri, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi, büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde işlerin elektronik makineler ve bilgisayarlarla yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları, başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi araçlardır.

Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı Türkiye'de ve dünyada önemi giderek artan bir alandır. Günümüz iş ortamında, birçok alanda bilgi ve beceriye sahip elemanlar aranmaktadır. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı eğitimi, hem örgütlerin istedikleri bilgi ve beceriye sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmekte hem de profesyonel sekreterlik ve yönetici asistanlığı mesleğinin klasik sekreterlik kavramının dışında yeni boyutlar kazanarak gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu durum, sekreterlik hizmetlerini sunacak sekreterin meslekî eğitimini ön plana çıkarmıştır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında;  tüm resmi ve özel kurumlar ile kuruluşlarında büro yöneticisi ve sekreter olarak çalışacak meslek elemanlarını sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan meslekî yeterlikleri kazanmış nitelikli kişiler olarak yetiştirmek amaçlanmaktadır.

24.01.2013 5235

12-10-2022

EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

 

Meslek lisesinden sonra üniversite sınavında başarılı olanlar lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.

 

Özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan sekreterlik görevlerini en iyi şekilde yapabilecek elemanlardır.

YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI

Büro Yönetimi

Öğretim Programları

Öğretim süresi

ÖNLİSANS

Ağız ve Diş Sağlığı

2

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

2

Çağrı Merkezleri Hizmetleri

2

Emlak ve Emlak Yönetimi

2

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği

2

İnsana Kaynakları Yönetimi

2

İşletme Yönetimi

2

Sağlık Kurumları İşletmeciliği

2

Sosyal Güvenlik (Hukuk Sekreterliği Dalı)

2

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

2

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama

2

Kooperatifçilik

2

Yerel Yönetimler

2

     

Büro Yönetimi

Öğretim Programları

Öğretim süresi

LİSANS

Yönetim Bilişim Sistemleri (EA)

4

Sağlık Yönetimi (EA)

 

4

 


12-10-2022

 

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI

Tanımı
Yönetici Asistanlığı; yönetim bürolarını idare eden, yöneticinin iletişim enformasyonunu ve zamanını organize ederek daha verimli çalışmasını sağlayan, büro makinelerini kullanarak büro yönetimini uygulayan, belge ve sunum hazırlayan, dosyalama işlemlerini yürüten, toplantı ve seyahat organizasyonları yapan, protokol bilgisine sahip ve temsil yeteneği olan, yönetici adına görüşmeler, yazışmalar yapabilme ve bağımsız karar alma inisiyatifine sahip nitelikli kişilerdir.

Görevleri

·      İş yerinde iletişimi sağlamak,

·      İş programı ve hazırlıklarını yapmak,

·      Bilgisayarda ofis programlarını kullanmak,

·      Bilgisayarda resmî ve resmî olmayan yazıları hızlı ve doğru şekilde yazmak,

·      Çalışma ortamının organizasyonunun yapılmasını sağlamak,

·      Dosyalama ve arşivleme yapmak,

·      Etkili ve akıcı sunum yapmak,

·      Kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturmak,

·      Meslekî gelişmeleri takip etmek,

·      Tasarım programları kullanmak,

·      Ticarî hesaplamalar yapmak,

·      İş hayatındaki ekonomik gelişmeleri ve faaliyet alanlarını takip etmek,

·      Ürün ve hizmet tanıtımı yapmak,

·      Kişiler arası etkili ve sağlıklı iletişim kurmak,

·      Grup ve örgüt iletişimi kurmaktır.

MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

  Bu alandaki mesleklerde çalışanlar her şeyden önce Türkçeyi iyi konuşup ve yazabilen kişiler olmalıdır. En az bir yabancı dili çok iyi bilmelidir. Yazışma, dosyalama ve raporlama teknikleri ile protokol kurallarını iyi bilen;  temsil etme becerisine sahip bireyler bu alanda çok başarılı olabilirler. Ayrıca bu alanda bir meslek seçecek kişiler büro yönetimi tekniklerini bilip büro otomasyonlarını tanıyan ve kullanabilen, inisiyatif sahibi, mesleğini seven, iş hayatına uyum sağlayan, planlama ve organizasyon yapabilen, karar verebilip risk alabilen, zamanı etkin kullanabilen, iş ve meslek etiğine sahip, sabırlı ve düzenli, kuvvetli hafızaya sahip, düşüncelerini açık bir dille aktarabilen, güler yüzlü,  hoşgörülü, sorumluluk duygusuna sahip, soğukkanlı, sır saklayabilen kimseler olmalıdır.

13-12-201913-12-201913-12-201913-12-201913-12-201913-12-2019